Vanliga frågor

Om Du inte hittar svar på din fråga här är Du varmt välkommen att kontakta vår kundservice längst ner på sidan

När levereras min order?

Vi skickar Din order inom 24 timmar från det att beställningen inkommit (gäller helgfria vardagar), och den leveras normalt till Dig inom en-tre arbetsdagar. Det kan förekomma längre leveranstider, men då framgår det i den aktuella produktens beskrivning. Vid betalning med swish skickas din order när vi ser betalningen (syns för oss direkt när du har betalt).
Bor du i övre norrland eller på Gotland, tar leveransen vanligtvis 1 dag längre.

Vilka betalningsalternativ finns det?

Du kan välja att betala med Payson Checkout som tillhandahåller fri faktura, och gör det möjligt att betala med kort, internetbank, sms eller genom delbetalning (delbetalning är endast möjligt på köp över 300kr). Du kan även betala med swish.

När får jag min faktura?

Om Du har valt att betala med faktura så skickar payson ut fakturan via mejl samtidigt som Vi skickar paketet med posten, så ibland kan det dröja tills vardagen efter din beställning tills att du får fakturan.

Vad kostar frakten?

Vi använder oss av två olika enhetsfrakter:
29 kronor för mindre artiklar som solglasögon och mobilskal.
49 kronor för större produkter som köksredskap.
Vid köp av flera produkter blir frakten vanligtvis 49 kronor, men det framgår alltid i kundvagnen vad frakten landar på till sist.

Jag får inte fri frakt, trots köp över 500kr

Om du handlar för över 500kr så kan du behöva kryssa i fri frakt manuellt i kassan, i fältet "Fraktsätt".

Jag bor inte i Sverige, kan ni skicka till mig?

För tillfället kan Du i kassan bara välja att få Din vara skickad till Sverige, men hör av Dig till Vår kundservice så kollar Vi om det går att lösa.

Produkten är slut i den färg jag vill ha, går det att beställa?

Vissa färger är populärare än andra. Våra mest eftertraktade produkter försöker Vi ta in fler av. Om Vi vet när de kommer försöker Vi att skriva med det i produktbeskrivningen, men tveka inte att höra av Dig om Du inte ser den färgen Du vill ha Din vara i så kollar vi om Vi kan ordna det. Detsamma gäller om det är någon produkt Du saknar i vårt sortiment som Du gärna skulle se där och vara intresserad av att köpa i framtiden.

Varför levereras inte min vara i en förpackning?

Då Vi till stor del handlar med konkurslager och restpartier händer det att Vi köper in partier med opacketerade varor. För att hålla kostnaderna låga till våra kunder, att de inte ska behöva betala onödigt mycket, samt att vi värnar om miljön och inte vill trycka upp kartonger i onödan som oftast ändå slängs, behåller Vi dem så. De kommer dock att vara väl skyddade i samband med frakten. Vi skriver alltid i produktbeskrivningen om en produkt inte kommer i varuförpackning.

Det saknas en produkt i mitt paket

Kontakta vår kundtjänst tillsammans med Ditt ordernummer och berätta vad som saknas så hjälper vi Dig.

Jag har fått fel produkt

Kontakta vår kundtjänst tillsammans med Ditt ordernummer och berätta vilken produkt som är fel i Ditt paket så hjälper Vi Dig.

Min produkt är trasig

Kontakta vår kundtjänst tillsammans med Ditt ordernummer och berätta vilken produkt som det är fel på så hjälper Vi Dig.

Kan jag avbeställa min order?

Om Vi inte har hunnit packa Din vara ännu kan Du självkart avbeställa den. Kontakta vår kundtjänst så fort som möjligt då vi försöker att packa och skicka iväg ordrar på en gång.

Hur använder jag en rabattkod?

Du skriver in Din rabattkod i fältet "rabattkod" i kassan. Tänk på att skilja på små och stora bokstäver.
Tips! Skriv upp dig för vårt nyhetsbrev så får du unika rabatter varje månad.

Jag har ett parti jag tror ATT ni är intresserade av

Låter spännande! Hör av Dig till vår kundtjänst med lite mer information om vad det är, hur stort partiet är och en prisidé. Skicka gärna även med en bild på det Du/Ni har att erbjuda. Vi hör av oss inom kort om det är av intresse!

Kan ni sponsra mitt idrottslag/blogg/liknande?

Ingenting är omöjligt - på något sätt! Kontakta oss med information om vad för typ av sponsring/paket Ni har tänkt er så återkommer vi till Dig/Er inom kort.

Hur gammal måste jag vara för att handla av er?

När man handlar på nätet ingår man ett avtal, och enligt svensk lag behöver man vara 18 år för att ingå avtal. Är man under 18 år behöver man målsmans godkännade för att ingå avtal. För mer information, se: http://www.hallakonsument.se/tips-for-olika-kop/olika-kopsituationer/handla-pa-natet/barn-och-avtal-pa-natet/

Säkra betalningar och leveranser

PriceRunner Köpskydd